Friday, January 8, 2010

Love Moments




This is my absolute favorite CD of the moment!!!!! I have always liked his voice.... but i was a bit hesitate about this CD because it's all covers of songs by females.... But WOW..... His voice transformed the songs into something else.... not that he was better than the original singers but he just made them different songs... As for the song selection.... It's like listening to a love story.... from the ending to a new beginning!

Listen to my favorites after the JUMP! (BTW.... this is a super long post because i am testing out the new jump break feature!)




新不了情 (original singer : 萬芳 )

這一份情 永遠難了
願來生還能再度擁抱
愛一個人 如何廝守到老
怎樣面對一切我不知道

回憶過去痛苦的相思忘不了
為何你還來撥動我心跳
愛你怎麼能了
今夜的你應該明暸
緣難了 情難了





如果没有你 (original singer : Karen Mok)

Hey 我真的好想你
太多的情緒 沒適當的表情
最想說的話我(應)該從何說起
你是否也像我一樣在想你
如果沒有你 沒有過去 我不會有傷心

但是有如果還是要愛你
如果沒有你 我在哪裡 又有甚麼可惜
反正一切來不及 反正沒有自己





我懷念的 (original singer : 孫燕姿)

我懷念的是無話不說
我懷念的是一起做夢
我懷念的是爭吵以後
還是想要愛你的衝動


我記得那年生日
也記得那一首歌
記得那片星空
最緊的右手 最暖的胸口
誰忘了


我懷念的是無言感動
我懷念的是絕對炙熱
我懷念的是你很激動
求我原諒抱得我都痛
我記得你在背後 也記得我顫抖著
記得感覺洶涌 最美的煙火 最長的相擁





倒帶 (original singer : 蔡依林)


你總是要我乖 慢慢計劃將來
我的眼淚卻一直掉下來
過去怎麼交代 你該給的信賴
被你親手緩緩推入懸崖


從我臉上的蒼白 看到記憶慢下來
過去甜蜜在倒帶 只是感覺已經不在
而我對你的期待 被你一次次摔壞
已經碎成太多塊 要怎麼拼湊跟重來


終於看開愛回不來 而你總是太晚明白
最後才把話說開 哭著求我留下來
終於看開愛回不來 我們面前太多阻礙
你的手卻放不開 寧願沒出息求我別離 開





記念 (original singer : 蔡健雅)


也許那一次見面 是生命給妳機會 
了解愛只是人所渴望的投射面
只是渴望會改變 他的愛已經不見 已不見


那一瞬間 妳終於發現 那曾深愛過的人
早在告別的 那天 已消失在這個世界

那一瞬間 妳終於發現 心中的愛和思念
都只是屬於 自己 

曾經擁有過 曾經擁有過 曾經擁有過 的記念




So here r my favorites and the order i listen to them.... it's not that i don't love 夢一場 or 記得....... it's just that these songs are esp good!!!!

1 comments:

andrew said...

nice long post, i like it!

Post a Comment